reklama

Kto dozrie na policajtov?

Od 1. februára 2009 platí na Slovensku nový cestný zákon. Azda najdiskutovanejšou zmenou je zníženie najvyššej povolenej rýchlosti v obci na 50 km/h. Ako som sa za ten mesiac, čo zákon platí, presvedčil pre väčšinu policajtov zjavne nový zákon neplatí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Už hneď v prvý deň platnosti nového cestného zákona sa potvrdilo, že všetci sme si rovní, ale niektorí sú si rovnejší. Napriek tomu, že na to zjavne nebol dôvod, sa auto nášho ministra vnútra rútilo po frekventovanej ceste v obci rýchlosťou cca 117 km/h, čo bolo o 67 km viac ako povoľuje nový zákon. Napriek tomu, že vodiči ministrov môžu jazdiť takouto rýchlosťou, bolo by od ministra slušné, keby aspoň uviedol dôvod, kam sa tak hnal. Vo väčšine krajín by sme to mohli očakávať, nie však na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale nechajme ministra ministrom. Čo ma oveľa viac zaráža sú bezohľadní vodiči za volantmi policajných áut. Dnes keď som išiel do školy cez Patrónku, všimol som si, že sa za mnou vyrútil starý policajný renault. Myslel som si, že ma chcú zastaviť, keďže som nešiel úplne predpisovo (išiel som rýchlosťou približne 54km/h). Zarazilo ma ale, keď ma policajti obehli ako z akčného seriálu a vystrelili sťa šíp a leteli po patrónke minimálne osemdesiatkou (samozrejme bez zapnutých majákov, čiže porušili zákon, na ktorý majú práve oni dozerať). Vrchol všetkého bolo keď títo strážcovia zákona prešli do pruhu vyhradeného pre autobusy a predbiehali jedno auto za druhým. Keby som podobnú situáciu zažil len raz asi by som sa nad tým až tak nepozastavoval, ale stáva sa mi bežne, že vidím policajtov, ktorí bez majákov prekračujú rýchlosť o desiatky kilometrov, otáčajú sa na križovatkách, predbiehajú sprava, atď. Akým právom ma môžu takí policajti (nehovorím, že všetci) posudzovať? Takí policajti len robia hanbu policajnému zboru SR. Pán minister Kaliňák vytvoril špeciálne komando na cestných pirátov, ja navrhujem vytvoriť špeciálne komando na pirátov, ktorí sedia v policajných autách, pretože ohrozujú seba a hlavne spoločnosť rovnako ako iní bežní cestní piráti.

Peter Sťahula

Peter Sťahula

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam 22 rokov, pochadzam z Bratislavy a som studentom prava. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu