reklama

Aké náročné musí byť štúdium na vysokej škole?...Odpoveď

Dneska sa mi dostal do rúk blog slečny Zuzany Čuntovej o štúdiu na vysokých školách, kde sa odborne zamerala na súkromné vysoké školy. Blog môžete nájsť tu: http://cuntova.blog.sme.sk/c/319539/Ake-narocne-musi-byt-studium-na-vysokej-skoleNemusi-byt-vobec.html#ixzz2JUXqB4Vq Ako študent jednej takej súkromnej školy, si s úctivým dovolením autorky, dovolím napísať odpoveď. Každá minca má dve strany a my sme zatiaľ videli len jednu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Dráha Zuzka!

Dovolím si tykať Ti, keďže si o pár mesiacov mladšia. Je mi jasné, že na súkromnej vysokej škole si sa nikdy nenachádzala a tvoje informácie majú zjavne charakter JPP (jedna pani povedala). Na rozdiel od mojich kolegov, som pri reakcii na prečítanie Tvojho blogu nepoužil žiadne expresívne výrazy, ale rozhodol som sa napísať Ti, ako vnímam štúdium na súkromnej škole.

Študujem právo na Paneurópskej vysokej škole (kedysi sme fungovali pod názvom Bratislavská vysoká škola práva, prípadne pod undergroundovým názvom "Čarnogurského"). Dôvody pre ktoré tu študujem sú dva, Ad1: v dobe keď som sa hlásil na štúdium sa UK rozhodla začať príjimať študentov na základe známok na strednej škole. Žiaľbohu (ale hlavne Chvalabohu) nemal som samé jednotky a teda som nemal šancu byť prijatý (k tomuto ešte poznamenám, že si už uvedomili aká je to hlúposť a zrušili to). Mimochodom, vraj tie ročníky veľmi nevynikajú, ale práve naopak. Ad2: PEVŠ považujem za najlepšiu voľbu pre štúdium práva na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúsim rozvinúť vetu "ad2". Napriek tomu, že sme súkromná vysoká škola, tak známky sa tu nerozdávajú zadarmo. Redbull či zelený čaj, prípadné iné šmakovice (na pofidérny lekárasky predpis) sú, viac ako dobre, známe aj nám "elitným". Rovnako ako študenti štátnych VŠ sa musíme drilovať učivo od večera do rána (alebo vice versa) celé dni a niekedy aj týždne. Čo je ešte viac prekvapivé, aj nám je dobre známe "Fx". Ak mi neveríš, spýtaj sa niekoho, kto u nás robil skúšku z Európskeho práva (I-V) - 9/10 študentov opakovalo minimálne raz. Týmto sa premosťujem k tomu, kde chcem podotknúť, prečo sme lepší (resp. prečo mám ten osobný subjektívny pocit, ktorý nemusím každému hádzať do ksichtu). Nie je to len krajšími a menej smradľavými priestormi, dokonca ani parkoviskom. Je to v tom, aké štúdium nám je poskytované. Uvediem príklady, Príklad I: Rímske právo, ktoré sa vyučuje v prvom ročníku a je alfou a omegou každého právnika, nám prednášal profesor z Prahy, o ktorom sa hovorí, že je najlepší odborník na rímske právo na svete (fakt si nerobím srandu). Príklad II: Ako iste vieš, od roku 2004 sme v EÚ (Európska Únia, svojho času známa aj pod názvom Európske Spoločenstvo). Tohto roku to teda bude už 9 rokov. Napriek tomu, na UK majú stále len jeden semester európskeho práva. Možno teraz so mnou veľa mojich spolužiakov nesúhlasí (hlavne tí čo chodia na skúšku ako na klavír), ale našich 5 semestrov EP je aj tak málo. Integrácia sa prehlbuje a s ním aj vplyv EP na naše právo. Dnes sa už bez neho nezaobíde žiaden advokát, notár, exekútor a už vôbec nie sudca. A ak sa sudca nevyzná v EP, tak môže narobiť pekné prúsery, a to nie len účastnikom konania, ale keď sa "zadarí", tak aj celej republike (opäť si nerobím srandu).Dalo by sa ešte pokračovať, ale myslím si, že som vypichol tú podstatu (ak nie, neváhaj sa ozvať;).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby tento článok nevyznel jednostranne ako Tvoj, tak si dovolím poznamenať na záver, že sa dejú občas aj také "vybavovačky" ako si popísala v svojom blogu. Ako však poznamenal kedysi môj veľmi dobrý kamarát (študoval na štátnej vysokej škole) "Každá vysoká škola na Slovensku je "súkromná"." Takže kto chce "vybaví" si ten titul zrovna tak aj na štátnej vysokej škole. Problém slovenského školstva nie je v tom, že tu máme súkromné vysoké školy, ale v niečom uplne inom. A bude ešte veľmi dlho trvať, kým ho niekto vyrieši. Dovtedy netreba šíriť nenávisť voči tomu, čo si nikdy na vlastnej koži nezažila a informácie máš z druhej ruky (minimálne). Ak aj mám spolužiakov, ktorí dostali známky pofidérne (čo si môžem len myslieť lebo aj tak mi to nikto na rovinu nepovie), tak ich máš aj Ty. Nejde však pri štúdiu o spolužiakov, ale o Teba a o to, aké vzdelanie sa Ti dostáva. Mne sa na mojej vysokej škole dostáva excelentné vzdelanie a som veľmi vďačný za to, že tu študujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam, že som Ťa neurazil, a že som Ti možno trošku vylepšil mienku o súkromných vysokých školách.

Prajem Ti krásny zbytok štúdia na štátnej vysokej škole a veľa úspechov v neskoršom pracovnom živote.

S úctivou poklonou,

Bc. Peter Sťahula

Peter Sťahula

Peter Sťahula

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam 22 rokov, pochadzam z Bratislavy a som studentom prava. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu