reklama

Spokojný volič pravice ?!

Keď som večer odhadoval výsledky volieb, tipoval som SMER-u 37,4% (zhodou okolností, na desatinu presne ako Róbert Fico), ale zároveň som vyjadril "túžbu" po tom, aby SMER získal parlamentnú väčšinu....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nie, nie som volič SMER-u, volil som pravicu (krúžkoval som v rámci KDH), ale keďže nie som naivný, vedel som, že "zlepenec" nemá šancu, a že by to ani nebolo správne aby tú šancu mal (keďže jednu úspešne premhral). Preto som vyjadril "túžbu" aby SMER získal parlamentnú väčšinu (nie ústavnú), aby SNS vypadla mimo parlament a aby sa žiadna pravicová strana nerozhodla ísť smerom do vlády. Ako vidieť, zatiaľ sa mi to z 2/3 splnilo.

Je jasné, že SMER dovládne toto volebné obdobie dokonca. Teda za predpokladu, že nenastane revolúcia v strane alebo revolúcia v uliciach miest a obcí (silne pochybujem o obidvoch scenároch). Keď však SMER bude vládnuť sám, vynára sa otázka, že na koho sa bude vyhovárať, keď bude musieť ísť, ako sa hovorí, na ruku svojim mecenášom, ktorí určite budú chcieť sľubované istoty?! A na koho sa bude vyhovárať, ak začne EÚ so sankciami (maďarský scenár) keď sa im nebude páčiť smerovanie Slovenska? Ja momentálne vidím SMER ako leva v ZOO, je síce stále kráľ džungle, ale s obmedzeným poľom pôsobnosti a s mizivou víziou do budúcnosti (akokoľvek šialene to dnes znie).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôležitým momentom je aj slabý výsledok pravice. KDH aj MOST by sa ukázali ako veľmi naivní, keď by chceli ísť do koalície so SMER-om. Aj keď si myslím, že Fico bude ponúkať aj modré z neba, len aby s ním niekto išiel, ak sa zatnú a povedia rázne nie, urobia pre Slovensko oveľa lepšie, ako keď by s ním išli. Dobrou správou je aj zdrvujúce prekrúžkovanie sa Lucie Žitňanskej cez Mikuláša Dzurindu. Dáva to nádej tým posledným voličom SDKÚ-DS(ale aj tým, ktorí volili niekoho iného, prípadne nešli voliť), že by mohla nastať výmena na pozícii predsedu strany, čo by im len a len pomohlo (a malo sa to udiať už dávno). Keď má líder, kedysi najsilnejšej pravicovej strany, len o cca 5 tisíc krúžkov viac, ako Nora Mojsejová, je to na zamyslenie sa. A keď už spomínam NM, je celkom vtipné, že pár domácich videií (ktoré by sa nestratili v starej TV show markízy - Smiechoty) uhralo len o niečo slabší výsledok vo voľbách, ako strana, ktorej kampaň stála desaťtisíce eur (99%). Krúžky zohrali dôležitú úlohu aj v KDH, keď sa machiavellovský ("účel svätí prostriedky") Lipšic prekrúžkoval cez svetríkového Fígeľa. Možno by aj v KDH mohli rozmýšlať nad (ak sa nemýlim) štvrtou zmenou na poste predsedu. Tento predseda by sa definitívne mohol dištancovať od pána Čarnogurského, ktorý svojimi vyjadreniami o SMER-e a KDH strane viac škodí, ako pomáha. A potlačiť Hrušovského regiment, ktorý tiež pričasto poškuľuje po Ficovi. Potom by KDH malo šancu aj na dvojciferný výsledok v ďalších voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa hovorí: "Všetko zlé je aj na niečo dobré". SMER sa konečne môže vyfarbiť (to je to zlé) a pravica má jedinečnú šancu sa od základov pretvoriť a zaznamenať úspech v ďalších parlamentných voľbách, v roku 2016 (to je to dobré). Čaká nás síce ťažké obdobie, ale mohlo to dopadnúť aj oveľa horšie.

Peter Sťahula

Peter Sťahula

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam 22 rokov, pochadzam z Bratislavy a som studentom prava. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu